איך כמעט סגרו לנו את חשבון הבנק - פעמיים...
✈💰📝
אחד הדברים הראשונים שצריך לעשות כשמגיעים לארצות הברית זה לפתוח חשבון בנק. נכון, אפשר בהתחלה להסתדר עם החשבונות בישראל וכרטיסי האשראי, אבל זה לא משתלם לאורך זמן (עמלות...), מאד מסרבל תהליכים (העברת משכורת לדוגמא), חייבים חשבון בנק כדי לבנות דירוג אשראי (ועוד על כך בפוסט שפירסמתי על דירוג האשראי) וגם - לא בכל מקום מקבלים כרטיסי אשראי בין-לאומיים... (נניח ב- Cheesecake Factory...)
חנן פתח חשבון בנק עוד לפני שאנחנו הגענו, וכשהצטרפנו, הלכנו לנו יחד לסניף הבנק, התיישבנו ופטפטנו עם Jeff ועם Chris בסניף השכונתי, פתחנו שני חשבונות (Checking ו- Savings) העברנו כסף לחשבון, הוצאנו כרטיסי Debit ופנקסי צ'קים, בקיצור - ממש חגיגה וכיף כיף.
אז התרגלנו לנו לחיים עם החשבונות האמריקאיים שלנו, וכרטיסי ה-Debit ושאר העניינים, ובוקר בהיר אחד (יום שבת ליתר דיוק) הלכתי לי לבדוק את הדואר, ושם חיכה לנו מכתב מהבנק. מעניין מאד, חשבתי. זה לא נראה כמו מכתב שגרתי חצי פרסומי מהבנק, אז פתחתי את המעטפה בדרכי חזרה לבית ושם חיכה מכתב שהמשפט הראשון שלו היה כזה:
אחד הדברים הראשונים שצריך לעשות כשמגיעים לארצות הברית זה לפתוח חשבון בנק. נכון, אפשר בהתחלה להסתדר עם החשבונות בישראל וכרטיסי האשראי, אבל זה לא משתלם לאורך זמן (עמלות...), מאד מסרבל תהליכים (העברת משכורת לדוגמא), חייבים חשבון בנק כדי לבנות דירוג אשראי (ועוד על כך בפוסט שפירסמתי על דירוג האשראי) וגם - לא בכל מקום מקבלים כרטיסי אשראי בין-לאומיים... (נניח ב- Cheesecake Factory...)
חנן פתח חשבון בנק עוד לפני שאנחנו הגענו, וכשהצטרפנו, הלכנו לנו יחד לסניף הבנק, התיישבנו ופטפטנו עם Jeff ועם Chris בסניף השכונתי, פתחנו שני חשבונות (Checking ו- Savings) העברנו כסף לחשבון, הוצאנו כרטיסי Debit ופנקסי צ'קים, בקיצור - ממש חגיגה וכיף כיף.
אז התרגלנו לנו לחיים עם החשבונות האמריקאיים שלנו, וכרטיסי ה-Debit ושאר העניינים, ובוקר בהיר אחד (יום שבת ליתר דיוק) הלכתי לי לבדוק את הדואר, ושם חיכה לנו מכתב מהבנק. מעניין מאד, חשבתי. זה לא נראה כמו מכתב שגרתי חצי פרסומי מהבנק, אז פתחתי את המעטפה בדרכי חזרה לבית ושם חיכה מכתב שהמשפט הראשון שלו היה כזה:
In accordance with your Deposit Account Terms and Conditions, please be advised that we have elected to close your deposit accounts with us.
ואז התחיל רצף שאלות (וסתם הברות) להתרוצץ במוחי...
אה??
מה??
Elected???
למה??
איך...?
Advised??
מה??
כשנכנסתי הביתה - קראתי שוב ושוב את המכתב, שנוסח בצורה כל כך לקונית ויבשה, אולי לא הבנתי מה שנכתב..? אבל הבנתי. הולכים לסגור לנו את חשבון הבנק. נתנו לנו התראה של שבועיים כדי שנסדר את ענייננו הכספיים. וזהו. תודה ושלום.
אבל למה?
עשינו משהו לא בסדר? השתמשנו יותר מדי בכרטיסי ה-Debit שלנו? הרגלי הקניות שלנו מוזרים? אנחנו חשודים בפעילות הלבנת הון? מקור הכסף שלנו מפוקפק? מה זה הסיפור הזה? הבעיה הייתה שקיבלנו את המכתב ביום שבת - אז היינו צריכים לחכות יומיים שלמים עד שהבנק יפתח ויהיה אפשר לדבר עם מישהו - אז כל מיני תיאוריות קונספירציה התחילו לרוץ לנו בראש...
כשסוף סוף הגיע יום שני והתקשרנו למספר שבמכתב - ואחרי שהמזכירה הואילה בטובה לענות לנו, היא אמרה שפשוט סוגרים את החשבון וזהו. תודה באמת. התקשרנו ל- Jeff מהסניף שלנו והוא לא ידע מה לומר והיה המום בדיוק כמונו (האמת שהוא מאלה שתמיד נראים קצת המומים)... אבל אמר שיברר.
מפה לשם - ואחרי כמה שעות מורטות עצבים שבהם אמרתי שעוזבים את הבנק הזה וזהו! ואיזה חצופים! ושבארץ זה לא היה קורה! והאמריקאים האלה! עם הבירוקרטיה שלהם! Jeff חזר אלינו והודיע שהצליח להשיג את המשרד הראשי והם מטפלים בזה. ומסתבר ששכחו למלא איזה שאלון על הרגלי הצריכה שלנו - וזה בעיה מאד חמורה, וקריטי, ובגלל זה סוגרים את החשבון (באמת?!?!) - ולכן קיבלנו את המכתב - אבל שלא נדאג והכל בסדר...
הודענו לו שאנחנו רוצים מכתב שמאשר שהכל בסדר ושלא סוגרים לנו את החשבון (זה לא שאנחנו לא סומכים על Jeff, בעצם.. כן.. לא סמכנו על Jeff...)- וחנן אפילו אמר שאשתו (זו אני) מאד רוצה לעזוב את הבנק (מה שנכון) - אז Jeff אמר שלא נדאג והכל בטיפול.
יופי, נכון? כן - מעולה... רק שאחרי שבועיים שוב קיבלנו מכתב זהה.. עם תאריך אחר שבו יסגרו לנו את החשבונות.
אתם לא אמיתיים!! מה זה השטויות האלה?!? כבר הייתי מוכנה ללכת לסניף ולצעוק בצורה מאד ישראלית אבל באנגלית על כל עובד בנק שיקרה בדרכי, כשחנן (השקול מביננו) - אמר - עזבי אני מטפל בזה.
אז אני לא בטוחה מה חנן עשה - אבל מאז לא קיבלנו יותר מכתבים. וחשבון הבנק שלנו פעיל...
אולי הוא ענה להם על עוד כמה שאלונים...?
אמריקאים...
ד"ש,
רותי
אני מנסה ללמוד מנותני השירות האמריקאים ומיישמת את זה על נודניקים בעבודה שלי, לדוגמא,
השבמחקאם מישהו בא ומתלהם וכזה "אני לקוח משלם ! זה חוצפה ! זה לא בסדר!!"
אז אני עונה לו בנימוס
" אני מצטערת שאתה מרגיש ככה"
אנשים נשארים קצת המומים לאיזה שניה.
אבל לצערי על הישראלים זה לא עובד לאורך זמן.